کد خبر : 20741
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1403 - 12:42

تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت بر افزایش برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی

تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت بر افزایش برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان بر ضرورت تسریع و افزایش برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی تا پایان سال تأکید کرد.
به گزارش انرژی پرس، به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، حمید بورد روز پنجشنبه (۱۵ شهریور) در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان با تأکید بر توجه به تغییر و اصلاح در بعضی از فرایندهای تولیدی برای شتاب‌بخشی به این موضوع بیان کرد: برقراری ارتباط مؤثر با شرکت‌های نفتی در کشور همسایه عراق با اهمیت و برنامه‌ریزی و تسریع در برداشت از میدان مشترک آزادگان‌ جنوبی تا پایان سال ضروری است.

وی خواستار اقدامی اساسی برای طرحی نو برای توسعه منطقه غرب کارون به یک مرکز تولیدی ویژه و منحصربه‌فرد نفت شد.

در ادامه این نشست، عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گزارشی از روند افزایش تولید و اقدام‌های انجام‌شده در سه سال گذشته ارائه کرد.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیم‌های فنی و مثبت برای برداشت از میدان‌های دارخوین و آزادگان جنوبی اعلام آمادگی کرد و گفت: در صورت برطرف‌شدن موانع تولید در شرکت نفت و گاز اروندان، تا پایان سال شاهد افزایش تولید نفت چشمگیری هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به موضوع تولید گاز و خاموش‌کردن مشعل‌های همراه نفت این شرکت در غرب کارون، از قرارداد با هلدینگ خلیج‌فارس برای انتقال گاز از دارخوین و غرب کارون به پالایشگاه گاز هویزه خبر داد و روند فعلی پروژه را نیازمند تسریع از سوی پیمانکار دانست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه گزارشی از توسعه میدان اروند و اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور کاهش گازسوزی و افزایش تولید از واحد فرآورش سیار نفت اسکیدمانتد ارائه کرد.

در ادامه این نشست، جمعی از اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان ازجمله مدیران امور فنی تولید، هماهنگی تولید، مهندسی و ساختمان و مناطق عملیاتی، درخصوص تولید نفت در سال ۱۴۰۳، برنامه پنج‌ساله تولید، پیشرفت طرح‌ها و چالش‌های پیش‌رو گزارش‌های جداگانه‌ای ارائه کردند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در سفر یک‌روزه خود، ضمن حضور در نشست‌های هم‌اندیشی با شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری ایران، از نزدیک در جریان تازه‌ترین وضع عملیات، مشکل‌ها و چالش‌های حفاری، استخراج، تولید و انتقال نفت قرار گرفت.

منبع: شانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.