کد خبر : 14856
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 15:25

مدیرعامل فجر انرژی در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

به‌دنبال فرمول منصفانه برای بهای یوتیلیتی‌ها هستیم+فیلم

به‌دنبال فرمول منصفانه برای بهای یوتیلیتی‌ها هستیم+فیلم
مدیرعامل فجر انرژی گفت: نرخ یوتیلیتی‌ها باید در قالب فرمول عادلانه و منصفانه که بتواند حامی و به صرفه‌ی پتروشیمی و شرکت‌های یوتیلیتی باشد، تعریف شود.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، در چند سال اخیر شاهد کشمکش‌هایی میان شرکت‌های یوتیلیتی و پتروشیمی‌ها بر سر بهای ‌یوتیلیتی هستیم‌. برخی از مدیران پتروشیمی بر این باورند که افزایش بهای یوتیلیتی‌ها غیرمنطقی و موجب کاهش سودآوری آنها شده است. اما این سوی داستان، مدیران یوتیلیتی معتقد هستند که بهای یوتیلیتی‌ها افزایش چشم‌گیری نداشته و تغییر نرخ تنها به دلیل افزایش بهای آب، گاز و … بوده است. علی زال‌خانی، مدیرعامل فجر انرژی به «انرژی پرس» در این‌باره می‌گوید: تغییرات در هزینه‌ها همانند افزایش قیمت گاز و آب، بر هزینه‌های یوتیلیتی‌ها نیز اثرگذار بوده است.

با پیگیری‌هایی که از شرکت ملی پتروشیمی و شورای رقابت داشته‌ایم قیمت‌ها مقداری اصلاح شده‌اند.

زال‌خانی ادامه داد: خوشبختانه مصرف‌کنندگان ما، مدیران فهیم و دانایی هستند و این موضوع اطلاع دارند که تغییر بهای یوتیلیتی از کجا ناشی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  علی‌عسکری: برنامه‌ریزی برای صد میلیارد دلار فروش/ هیدروژن آینده انرژی جهان + فیلم

او افزود: حتی اگر پتروشیمی‌ها به‌دنبال یوتیلیتی مستقل باشند و نخواهند به صورت متمرکز آن را تامین کنند، طبیعی است که تغییر نرخ آب و گاز بر بهای تمام شده یوتیلیتی‌ها تاثیر گذارد.

مدیرعامل فجر انرژی با اشاره به اینکه به دنبال فرمول منصفانه در پرونده یوتیلیتی‌ها است، یادآور شد: نرخ یوتیلیتی‌ها باید در قالب فرمول عادلانه و منصفانه که بتواند حامی و به صرفه‌ی پتروشیمی و شرکت‌های یوتیلیتی باشد، تعریف شود.

او گفت: خوشبختانه شرکت ملی پتروشیمی و شورای رقابت برای سال ۱۴۰۱ قیمت‌ها تغییر کرده و برای سال ۱۴۰۲ نیز انتظار داریم که شرکت پتروشیمی و شورای رقابت با دید کارشناسی و منصفانه قیمت‌ها را اصلاح کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.