کد خبر : 7211
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 9:45

حمید حسینی، سخنگوی اپکس در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

به‌دلیل مهاجرت و نبود انگیزه شرکت نفت از نیروهای متخصص خالی شده+فیلم

به‌دلیل مهاجرت و نبود انگیزه شرکت نفت از نیروهای متخصص خالی شده+فیلم
سخنگوی اپکس گفت: درحال حاضر طرح‌هایی که در مجلس مصوب می‌شود موجب نارضایتی و درنهایت مهاجرت نیروهای متخصص نفت می‌شود‌.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، زنگ خطر مهاجرت نیروهای متخصص و ماهر از شرکت‌های مهندسی و ساخت در حوزه نفت و انرژی ایران به صدا درآمده اما گوش شنوایی برای آن نیست. نیروهای زبده نفت یکی پس از دیگر مهاجرت می‌کنند و این مسئله در آینده نزدیک به پاشنه آشیلی برای صنعت نفت کشور تبدیل خواهد شد.

 

 

حمید حسینی، سخنگوی اپکس در گفت‌وگو با «انرژی پرس» درباره‌ی مهاجرت نیروهای متخصصی صنعت نفت می‌گوید: شرکت نفت به‌‌شدت از نیروهای زبده و متخصص درحال تخلیه است. این نیروهاجذب بازار داخل و خارج می‌شوند چراکه حاضر نمی‌شوند با این حقوق و دستمزدها کار کنند.

حسینی ادامه داد: مسئله دیگر بحث بیکاری پرسنل نفت است، این بخش حدود ۲۴۰ هزار نفر پرسنل دارد؛ تولید کاهش یافته و هیچ طرح توسعه‌‌ای به آن معنا وجود ندارد و عملا نیروها بازدهی خاصی ندارند. به عنوان مثال امور بین‌الملل نفت چه کاری انجام می‌دهد؟ این بخش بخاطر تحریم‌ها عملا هیچ کاری ندارد‌؛ به همین دلیل نیروهای متخصص احساس می‌کنند، زمان و انرژی آنها در شرکت‌های دولتی نفت هدر می‌رود و مهاجرت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  تامین ۷۵ درصد گاز کشور توسط پارس جنوبی

سخنگوی اپکس گفت: کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای عربی، علاقمند به جذب نیروهای متخصص ایرانی هستند، در آمریکا و کانادا نیز بازار کار خوبی برای آنها وجود دارد. اگر فکر جدی برای نگه داشتن نیروهای متخصص نفت نکنیم، مهاجرت‌ آنها بیشتر می‌شود. درحال حاضر طرح‌هایی که در مجلس مصوب می‌شوند موجب نارضایتی و درنهایت افزایش مهاجرت نیروهای متخصص نفت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهرام شعبانی دوشنبه , ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۴:۰۸

سلام راننده پایه دوم که ۷سال سابقه بیمه راننده لودر وراننده مدیر و نگهبان دارم .