کد خبر : 13677
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 11:27

بنیاد مستضعفان ضد هک می‌شود/ آمریکا و اسراییل هم مصون از هک نیستند

بنیاد مستضعفان ضد هک می‌شود/ آمریکا و اسراییل هم مصون از هک نیستند
رییس بنیاد مستضعفان گفت: هیچ جا مصون از هک نیست و آمریکا و اسراییل که صاحبان این تکنولوژی هستند هم می‌شوند بنابراین مدعی امنیت صد در صدی نیستیم اما می‌توانیم بگوییم ریسک این حوزه را به صورت جدی کاهش می‌دهیم .

به گزارش انرژی پرس، حسین  دهقان  در نشست خبری امروز درباره هک سیستم‌های اطلاعاتی بنیاد مستضعفان اظهار داشت: موضوعاتی خارج از بنیاد مستضعفان است. اینکه سیستم اطلاعاتی ما امنیت ندارند یا میزان سطح تکنولوژی که به کار بردیم یا جنبه امنیتی را باید رعایت می‌کردیم و نکردیم، یک واقعیت است و دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: پس از هک شدن سیستم بنیاد مستضعفان تمام مجموعه‌ها و متخصصان داخلی در حوزه امنیت ارتباطات فعال هستند را فراخواندیم تا بررسی شود از کجا خوردیم و با چه ابزاری هک شدیم و برای اینکه دیگر این اتفاق برای بنیاد و سایر دستگاه‌ها رخ ندهد باید چه اقداماتی انجام دهیم.

رییس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: در این زمینه سطح دانش بنیاد هم سطح دانش ملی است هرچند که سایر بخش‌ها ادعایی دارند اما بنیاد در این حوزه اقدام جدی انجام داده‌است. اقدامی بنیاد انجام داده و هسته اولیه آن را هم ایجاد کرده این است که هم در جنبه سخت افزاری و هم از جنبه نرم‌افزاری امکان هک را از بین ببریم.

دهقان گفت: البته هیچ جا مصون از هک نیست و آمریکا و اسراییل که صاحبان این تکنولوژی هستند هم می‌شوند. بنابراین مدعی امنیت صد در صدی نیستیم اما می‌توانیم بگوییم ریسک این حوزه را به صورت جدی کاهش می‌دهیم .

وی افزود: این اقدام را در بنیاد شروع کرده‌ایم و این هسته اولیه که ایجاد شده می‌تواند نقش ملی ایفا کند.

رییس بنیاد مستضعفان درباره فعالیت‌های برون مرزی این مجموعه و سهم درآمدهای ارزی در محرومیت زدایی‌ها اظهارداشت: هیچ فعالیت برون مرزی نداریم البته شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد محصولات خود را صادر می کنند که به معنای فعالیت ‌های برون مرزی نیست. طبیعتاً هر بنگاهی در حوزه اقتصادی صادرات دارد و  اساس مبنای کار ما در بنیاد این است که باید در حوزه های اقتصادی فعال باشیم تا درآمد پایدار و مکفی برای مأموریت اصلی که محرومیت زدایی است، داشته باشیم  و هر درآمدی که کسب کنیم به حوزه توانمندسازی محرومان و آبادانی مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.