کد خبر : 18240
تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1403 - 14:46

بلینکن: ایران توانایی تولید ساخت بمب اتم را در دو هفته دارد

بلینکن: ایران توانایی تولید ساخت بمب اتم را در دو هفته دارد
وزیر خارجه امریکا با بیان اینکه کشورش از نزدیک موضوع هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند، گفت: تهران هنوز سلاح هسته‌ای تولید نکرده است، اما ظرف یک یا دو هفته قادر به انجام این کار خواهد بود.

به گزارش انرژی پرس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه کشورش از نزدیک موضوع هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند، تصریح کرد: تهران هنوز سلاح هسته‌ای تولید نکرده است، اما ظرف یک یا دو هفته قادر به انجام این کار خواهد بود.

وی عنوان کرد: ایران توانایی تولید مواد شکافت‌پذیر با هدف ساخت بمب اتم را در عرض یک یا دو هفته دارد.

وی روز گذشته طی سخنانی در مجمع امنیت در ایالت کلرادو امریکا، افزود: وضعیت کنونی خوب نیست و به دلیل پایان توافق هسته‌ای، ایران به جای آنکه یک سال تا تولید مواد شکافت‌پذیر برای ساخت بمب اتم فاصله داشته باشد اکنون ظرف یک یا دو هفته دیگر قادر به تولید این مواد برای ساخت بمب اتم است.

بیشتر بخوانید:  درخواست رژیم صهیونیستی از آمریکا برای حمله احتمالی ایران

وزیر خارجه امریکا با تاکید بر رصد دقیق برنامه هسته‌ای ایران، تصریح کرد: ایران در برنامه هسته‌ای خود پیش می‌رود اما امریکا هرگز اجازه نخواهد داد این کشور سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشد و برای دستیابی به این امر، راه دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد.

گفتنی است اظهارات بلینکن پس از آن بیان شد که علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان تایید کرد که کشورش همچنان به توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ (برجام) که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا با خروج از آن در سال ۲۰۱۸ آن را ملغی کرد، پایبند است و هدف تهران احیای این توافق هسته‌ای است.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.