ایجاد دسترسی به سرویس پلیس جهت تسریع در فرایند صدور بیمهنامه شخص ثالث
به گزارش انرژی پرس، چندی پیش دسترسی برخط شرکتهای بیمه به سرویس استعلام تاریخچه پلاک با کد رهگیری، به منظور انتقال تخفیف بیمهنامههای شخص ثالث قطع شده بود که در روزهای اخیر این اختلال برطرف و شرکتهای بیمه دیگر برای دریافت استعلام تاریخچه پلاک و صدور بیمهنامه شخص ثالث مشکلی ندارند.
در حال حاضر، فرایند استعلام تاریخچه پلاک در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول از طریق پلتفرم های آنلاین خارج از بیمه مرکزی در اختیار عموم مردم است و مرحله دوم از طریق سایت بیمه مرکزی در اختیار شرکت های بیمه قرار گرفته است. مرحله اول این استعلام نیز می تواند در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد تا با ارائه آن به شرکت های بیمه، در زمان مراجعه افراد برای خرید بیمه نامه به صورت برخط و مستقیم انجام گیرد؛ پیشنهادی که از سوی بیمه مرکزی به پلیس مطرح شده و پلیس نیز وعده داد که این سرویس را به بیمه مرکزی بدهد.
صادق کیان – معاون فاوا بیمه مرکزی با تشریح طولانی بودن فرایند دریافت استعلام تاریخچه پلاک جهت اعمال تخفیف در بیمه نامه شخص ثالث گفت: در رابطه با تاریخچه پلاک، موضوع از این قرار است که ابتدا افراد به پلتفرم های آنلاین از جمله پلیس من و قبضینو مراجعه و پس از پرداخت هزینه ای مشخص، استعلام تاریخچه پلاک را با یک کد رهگیری دریافت می کنند. پس از آن با مراجعه فرد به شرکت بیمه و ارائه کد رهگیری، استعلام توسط شرکت بیمه اصالت سنجی می گردد و اقدامات لازم جهت انتقال تخفیفات فرد انجام می گیرد.
استعلام دو مرحلهای با شرایط فعلی؛ فرایندی زمان بر است
وی اظهار کرد: از آن جا که شرکت بیمه برای انتقال تخفیفات به تاریخچه پلاک نیاز دارد، در گذشته بیمه گذاران متقاضی انتقال تخفیف حضوراً به مراکز شماره گذاری پلیس مراجعه و به منظور ارائه به شرکت بیمه مبادرت به اخذ استعلام کاغذی ممهور به مهر پلیس می کردند. هنوز هم در صورت اختلال در سرویس استعلام تاریخچه پلاک از سمت پلیس، بیمه گذاران مجبور به مراجعه حضوری هستند. در روزهای اخیر، اختلال در استعلام مذکور برطرف شده و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز شماره گذاری نیست؛ لیکن این که فرد باید به استعلام تاریخچه پلاک در پلتفرم های آنلاین مراجعه و کد رهگیری دریافت کند و آن را به شرکت بیمه ارائه دهد فرایند را طولانی می کند.
سایه روشن یک پیشنهاد و وعده پلیس
معاون فاوا بیمه مرکزی با ارائه توضیحاتی در رابطه با پیشنهاد به پلیس برای اتصال بیمه مرکزی به سامانه پلیس گفت: اخیرا، پیشنهادی از سوی بیمه مرکزی به پلیس ارائه شده که بر اساس آن علاوه بر دسترسیهای قبلی، دسترسی بیمه مرکزی به سرویس دیگری فراهم شود تا در نتیجه آن اشخاص دیگر ملزم نباشند به سراغ پلتفرم ها رفته و کد رهگیری را دریافت کنند.
کیان گفت: به عبارت دیگر در این شرایط، شخص به شرکت بیمه مراجعه می کند و شرکت بیمه استعلام لازم را انجام میدهد، یعنی یا نیاز به انجام فرایند دو مرحلهای نباشد یا حداقل هر دو مرحله توسط شرکت های بیمه از طریق سایت بیمه مرکزی قابل انجام باشد.
وی تصریح کرد: درخواست بیمه مرکزی از پلیس پیشنهاد فوق بود و پلیس نیز قول داد که طی دو هفته این سرویس را به بیمه مرکزی ارائه دهد اما هنوز دسترسی سرویس مذکور که در جهت کاهش معطلی مراجعه کنندگان برای دریافت بیمه نامه شخص ثالث و استفاده از تخفیف پلاک است، محقق نشده است.
این مقام بیمه مرکزی در پایان اظهار کرد: در صورت تحقق قول پلیس، این سرویس یک سرویس بهینه خواهد بود که موجب میشود فرایند انتقال تخفیف در کمترین زمان ممکن انجام شود. از آنجایی که این دسترسی به برخی از پلتفرمها داده شده، اگر به بیمه مرکزی نیز داده شود، بی شک فرایند استعلام گیری برای صدور بیمه نامه شخص ثالث و اعمال تخفیف روی پلاک افراد در زمان کمتری صورت میگیرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها :استعلام تاریخچه پلاک با کد رهگیری ، بیمه ، بیمه ماشین ، بیمه نامه آنلاین ، بیمهنامه شخص ثالث ، شرکت بیمه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰