کد خبر : 14842
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 14:41

اگر سه روز آب نخوریم، چه اتفاقی برای بدن می افتد ؟

اگر سه روز آب نخوریم، چه اتفاقی برای بدن می افتد ؟
چندین گروه از افراد وجود دارند که نباید بدون نظارت پزشکی روزه آب بگیرند. آنها شامل افراد مبتلا به نقرس، دیابت (هر دو نوع 1 و 2)، اختلالات تغذیه ای، افراد مسن، بانوان باردار و کودکان هستند.

به گزارش انرژی پرس، روزه گرفتن، روشی برای محدود کردن مصرف غذا، هزاران سال است که در سراسر دنیا انجام می شود. در این میان روزه آب نوعی روزه است که مصرف خوراکی هر چیزی به جز آب در آن محدود می شود. این روش طی سال های اخیر به عنوان راهی سریع برای کاهش وزن به محبوبیت فراوانی دست یافته است.

مطالعات معتبر نشان داده اند که روزه آب می تواند فواید مهمی برای سلامتی به همراه داشته باشد. برای مثال، ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری‌ های مزمن را کاهش دهد و اتوفاژی را تحریک کند. اتوفاژی فرآیندی است که به بدن کمک می‌ کند تا بخش‌ های قدیمی سلول‌ های ما را تجزیه و بازیافت کند. ‎ این دسته از پژوهش ها از طریق وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا قابل دسترسی هستند.

با این وجود، مطالعات انسانی در مورد روزه آب بسیار محدود هستند. علاوه بر این، باید توجه داشت که روزه مذکور در کنار همه مزایای احتمالی، خطرات زیادی برای سلامتی دارد و ممکن است برای همه مناسب نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.