کد خبر : 15358
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 11:41

برق صنایع ۱۰ درصد افزایش می یابد

برق صنایع ۱۰ درصد افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت:براساس برنامه ریزی صورت گرفته در صدد هستیم تا انرژی تحویلی به صنایع تا ۱۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش انرژی پرس، مصطفی رجبی مشهدی در باره برنامه های تامین برق بخش صنعت افزود: سال گذشته مصرف برق دربخش صنعت کشور ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که این شاخص برای صنایع بزرگ ۱۴ درصد بود.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در دوره اوج تابستان بیش از۹۰ درصد از مشترکان صنعتی که کارگاه‌های صنعتی و واحدهای صنفی – صنعتی را تشکیل می دهند، مشمول برنامه های مدیریت مصرف نخواهند شد و در شهرک های صنعتی هم ۶ روز در هفته بدون محدودیت تولید می کنند و دوره اجرا به جابجایی با یک روز تعطیل و یا جمعه در هفته کاهش یافته است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: برای صنایع بزرگ هم برنامه ریزی بر اساس زنجیره تولید با هماهنگی همکاران وزارت صمت به گونه‌ای تنظیم شده که در ساعات اوج، مصرف حداقلی را خواهند داشت و مصرف را به ساعت های کم باری منتقل می کنند.

رجبی مشهدی به تفاهم نامه منعقد شده میان وزارتخانه های صمت و نیرو اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه و همچنین ماده ۴ قانون مانع زدایی صنعت برق، صنایع انرژی بر کشور مکلف به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه شدندکه در قانون به آنها تکلیف شده است.
وی افزود: پس از انعقاد این تفاهم، تاکنون نزدیک به ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع وارد مدار شده است که بخشی از مصرف صنایع را تامین خواهند کرد.

منبع: بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.