کد خبر : 11503
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1403 - 17:14

افزایش ۳۰ درصدی ارزش دارایی پترول / صف خرید در انتظار پترول

افزایش ۳۰ درصدی ارزش دارایی پترول / صف خرید در انتظار پترول
گزارش یک ماهه فعالیت پترول در اسفند ۴۰۲، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در این ماه نسبت به مدت مشابه قبلی رشد ۳۸ درصدی داشته است.

به گزارش انرژی پرس، پرتفوی بورسی پتروشیمی خلیج فارس در بازار سرمایه بیش از ۱۷.۱ هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده و رشدی ۷.۲ برابری ارزش منابع سرمایه‌گذاری شده را تجربه کرده، همچنین پترول به‌عنوان یکی از  بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی، در نوروز ۴۰۳ شرایط خوبی داشته و توانسته با اخبار مثبتی چون رشد تولید تجاری و افزایش درصد سهام گچساران از یک سو و ارزشگذاری ۱۴هزارمیلیاردی صدف و فروش ۳۰درصدی آن از سوی دیگر روند صعودی در پی بگیرد.

رشد ۲۲ درصدی در زیرمجموعه‌ها
در ۴۰۲، تناژ تولیدی در سه زیرمجموعه پتروشیمی اردگان، ایلام و ارومیه رشد ۲۲ درصدی را ثبت کرده است. طرح توسعه تولید محصول PAC در پتروشیمی ارومیه در ۴۰۲ بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی چند ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید از سوی دیگر چندین طرح توسعه استراتژیک و انحصاری در حال پیشرفت بوده که بهره‌برداری از آنها می‌تواند زمینه رشد ارزش این نماد بورسی را فراهم کند. به عنوان مثال شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس ، پتروشیمی ارومیه ، صنایع شیمیایی نگین سقز و پتروپرک پویا پس از بهره‌برداری از طرح‌های توسعه خود ، بازار انحصاری خواهند داشت و عملا تنها بازیگر صنعت مربوطه خواهند بود و ریسکی از بابت فروش محصولات و فعالیت رقبا نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید:  محمدرضا مهرافشان مدیرعامل جدید دماوند انرژی عسلویه شد

رشد ۳۸ درصدی در سرمایه‌گذاری
گزارش یک ماهه فعالیت پترول در اسفند ۴۰۲، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در این ماه نسبت به مدت مشابه قبلی رشد ۳۸ درصدی داشته است.

شناسایی بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان سود
شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس  ۳۰ درصد سهام شرکت مذکور را به صورت یکجا از طریق مزایده عمومی به پتروشیمی تندگویان با مبلغ ۳۹۳۲۱۰۶۲میلیون ریال واگذاری کرد.

به تازگی رای دادگاه مربوط به افزایش سرمایه جنجالی مگا پتروشیمی گچساران صادر شده است ؛ پروژهای که پترول از طریق سه گانه ممسنی ، دهدشت و کازرون سهم بالایی در آن دارد. این رای به نفع پتروشیمی گچساران صادر شده و ابطال افزایش سرمایه این شرکت مورد تایید دادگاه قرار گرفته است. پیرو این رویداد مثبت، کلیدی‌ترین نسبت عملکردی پترول ، یعنی خالص ارزش دارایی‌هایش، جامپ ۳۰ درصدی را ثبت خواهد کرد و این یعنی ارزندگی بیشتر سهم در قیمت‌های فعلی.

 

اینفوگرافی عملکرد پترول در سال ۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.