کد خبر : 14840
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 14:35

افزایش قیمت گوشت گوسفندی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

افزایش قیمت گوشت گوسفندی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام " گوشت گوسفند" با 4.5 درصد و " گوشت گاو و گوساله" با 1.3 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با 3.8- درصد می‌باشد.

به گزارش انرژی پرس، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام ” رشته آش ” با ۱۵.۰ درصد و” برنج ایرانی درجه یک ” با ۳.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام ” گوشت گوسفند” با ۴.۵ درصد و ” گوشت گاو و گوساله” با ۱.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “مرغ ماشینی” با ۳.۸- درصد  می‌­باشد.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “شیر خشک” با ۳.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” تخم مرغ ماشینی ” با ۵.۴- درصد  می­‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” لیمو ترش ” با ۱۱.۷ درصد ،” پرتقال” با ۸.۳ درصد می‌­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “هندوانه” با ۲۱.۹- درصد می‌­باشد.

بیشتر بخوانید:  میوه ۴۵درصد ارزان‌تر از سطح شهر در میادین و بازارهای میوه و تره بار

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به”گوجه فرنگی” با ۱۴.۷ درصد ،”سیب زمینی” با ۱۳.۶ درصد و ” هویج فرنگی ” با ۱۲.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” خیار ” با ۷.۷- درصد و “بادمجان” با ۵.۳- درصد می­‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” چای خارجی بسته‌ای ” با ۵.۱ درصد، “قند” با ۵.۰ درصد و”شکر” با ۳.۷ درصد می­‌باشد.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ، از ۵۳ قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری، تعداد ۲۲ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای نقاط شهری کشور (۳۱.۶ درصد) داشته‌اند.

منبع: مرکز آمار ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.