افزایش تعداد قطارهای کانتینری بین ایران و چین

به گزارش انرژی پرس، جبارعلی ذاکری – معاون وزیر راه و شهرسازی – در جریان سفر خود به چین برای شرکت در مجمع عمومی اتحادیه بین المللی راه آهن ها ( UIC) و نیز دوازدهمین کنگره جهانی راه آهن های سریع السیر (UIC) با گوژوکسو – رئیس راهآهن چین – دیدار و گفتوگو کرد.
رئیس راهآهن چین در این دیدار با اشاره به تعمیق همکاریها بین دو کشور در سالهای اخیر، ازسرگیری قطارهای کانتینری بین چین و ایران از سال ۲۰۲۴ را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: همکاریها بین دو راهآهن گسترش یابد.
وی ایران را شریکی مهم در چارچوب طرح «یک کمربند و یک جاده» دانست و بر لزوم هماهنگی برای ثبات قیمتها و تسهیل فرآیندهای گمرکی در کریدور جنوبی تأکید کرد.
مدیرعامل راهآهن ایران نیز با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، برنامه راهآهن ایران برای توسعه شبکه ریلی و افزایش ترانزیت و حمل بار را تشریح کرد.
ذاکری به طرحهای برقیسازی و دوخطه کردن کریدور شرق – غرب در ایران، از مرز سرخس تا مرز رازی، اشاره کرد و گفت: قرارداد برقی کردن حدود هزار کیلومتر از این محور با هدف افزایش ظرفیت حمل بار ریلی از پنج میلیون تن به ۱۵ میلیون تن، با یکی از شرکت های چینی منعقد شده است.
وی با بیان اینکه کریدور شرق – غرب به سه شاخه شمالی، میانی و جنوبی تقسیم میشود، گفت: پیشنهادی از طرف راه آهن افغانستان به ایران مبنی بر ساخت خط ریلی از کاشغر چین به افغانستان با خط استاندارد در کریدور شرق- غرب داده شده است. این امر فرصت خوبی برای ایران و چین است که ارتباط ریلی بین این دو کشور به صورت یکپارچه و با خط ریلی استاندارد برقرار می شود.
ذاکری با اشاره به سرمایه گذاری تعدادی از شرکتهای خارجی در بندر خشک ریلی آپرین، از راه آهن چین برای سرمایهگذاری در این بندر دعوت کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها :ایران ، تجارت ، چین ، حمل و نقل ریلی ، صادرات ، قطارهای کانتینری ، واردات
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰