کد خبر : 2863
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 16:10

اختصاص نیمی از واردات گاز چین به گازپروم روسیه

اختصاص نیمی از واردات گاز چین به گازپروم روسیه
مدیرعامل شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد که نیمی از واردات گاز چین در سال جاری توسط روسیه تأمین شده است.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از رویترز، الکسی میلر مدیرعامل شرکت دولتی گازپروم روسیه گفت: گازپروم بیش از نیمی از واردات گاز چین در سال ۲۰۲۳ میلادی را به خود اختصاص داده است.

میلر همچنین در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی گازپروم منتشر شد اظهار کرد: مصرف گاز طبیعی در اروپا برای دومین سال پیاپی در حال کاهش است.

وی افزود: تقاضای اروپایی‌ها برای گاز روسیه در سال ۲۰۲۲، ۵۶ میلیارد مترمکعب کاهش یافته، در حالی که طی هشت ماه سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۶ میلیارد مترمکعب کاهش داشته است.

مدیرعامل گازپروم تصریح کرد: در عین حال، شاهد رشد بازار گاز چین هستیم. واردات گاز چین طی هشت ماه سال جاری میلادی افزایش یافته و بیش از نیمی از افزایش واردات گاز به بازار چین از سوی گازپروم تأمین شده است.

بیشتر بخوانید:  کاهش صادرات نفت کویت چه تاثیری بر پالایشگاه ها گذاشت؟

صادرات گاز طبیعی گازپروم که بخش عمده‌اش به اروپا می‌رود، سال گذشته میلادی در پی آغاز تنش‌های بین مسکو و کی‌یف و انفجارهای نامشخص در مسیر خط لوله انتقال گاز نورد استریم نصف شد.

روسیه با خط لوله قدرت سیبری گاز طبیعی را به چین انتقال می‌دهد. صادرات گاز از این مسیر سال گذشته میلادی به ۱۵ میلیارد مترمکعب رسید و برنامه‌ریزی شده است این حجم در سال ۲۰۲۳ به ۲۲ میلیارد مترمکعب برسد.

گفتنی است، روسیه که اقتصادش به‌شدت به فروش کالا وابسته است، صادرات نفت را از مسیر اروپا به آسیا و دیگر مناطق تغییر داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.