کد خبر : 14582
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1403 - 13:19

ابلاغ حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی

ابلاغ حقوق ورودی خودروهای برقی و هیبریدی
گمرک جمهوری اسلامی حقوق ورودی خودروهای برقی و بنزینی- برقی (هیبریدی) را ابلاغ کرد که بر اساس آن حقوق ورودی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی معادل نیم واحد درصد، حقوق ورودی برقی برای سایر متقاضیان چهار واحد درصد و حقوق ورودی خودروهای برقی - بنزینی (هیبریدی) ۱۵ واحد درصد تعیین شده است.

به گزارش انرژی پرس، گمرک در ابلاغیه‌ای خطاب به ناظران، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی کشور، درصد حقوق ورودیخودروهای برقی و بنزینی- برقی (هیبریدی) را تا پایان سال ۱۴۰۳ اعلام کرده است.

بر اساس آنچه که تصمیم‌گیری شده است، حقوق ورودی برای واردات خودروهای برقی جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی، ۰.۵ درصد و برای متقاضیان عام، چهار درصد تعیین شده است؛ همچنین عدد در نظر گرفته شده برای واردات خودروهای هیبریدی (برقی-بنزینی)، به عنوان حقوق ورودی ١۵ درصد مشخص شده است.

نکته جالب اینجاست که در ابلاغیه گمرک، این موضوع برای واردات‌های خودروهای برقی و هیبریدی نو و کارکرده مجاز اعلام شده است؛ این در حالیست که پس از گذشت حدود یکسال از ارائه مجوز واردات خودروهای کارکرده به دولت و بیش از ١٠ ماه از ابلاغ بخش مربوط به واردات خودروهای کارکرده درقانون ساماندهی صنعت خودرو جهت اجرا،هنوز آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید:  توقیف محموله کود اسرائیلی در گمرک ایران

گفتنی است که به تازگی یک مقام مسئول در وزارت صمت در گفت‌وگو با ایسنا، به صراحت اعلام کرد: همانطور که شخص وزیر صمت نیز تاکید کرده است، این وزارتخانه کار خود در مورد آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده را انجام داده و آیین‌نامه به دولت ارائه شده است.

در ابلاغیه گمرک آمده است:

”پیرو بخشنامه ۱۴۸/۱۴۰۲/۱۵۴۶۳۹۳  به تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۲ با مد نظر قرار دادن بند(ت) تبصره (۹) قانون بودجه سال (۱۴۰۳) کل کشور؛ واردات انواع خودروهای برقی و هیربدی (برقی- بنزینی) سواری نو و کارکرده (با عمر کمتر از پنج سال)، به داخل کشور مجاز بوده و حقوق ورودی خودروی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها در سال ۱۴۰۳، معادل ٠.۵ واحد درصد و برای سایر متقاضیان ۴ واحد درصد و حقوق ورودی خودروهای هیبریدی ١۵ واحد درصد تعیین شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.