کد خبر : 16038
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 14:56

آسیب‌های اقتصادی امواج گرمای تابستان

آسیب‌های اقتصادی امواج گرمای تابستان
در حال حاضر، اواسط ماه ژوئن (اواخر ماه خرداد) است و تعداد زیادی از کشورها، موج‌های گرمای عظیمی را تجربه کرده‌اند یا در حال آماده شدن برای مقابله با آنها هستند.

به گزارش انرژی پرس، در طول ماه‌های زمستان، اغلب در مورد هوای سرد و طوفان می‌شنویم که خرده‌فروشی یا سایر فعالیت‌های اقتصادی را ویران می‌کند، اما شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد امواج گرمای تابستان نیز آسیب‌های اقتصادی زیادی به همراه دارد و تاثیر آنها با گرم شدن آب‌وهوا در حال افزایش است.

در یک روز بسیار گرم کارگران ساختمانی روزهای سختی را می‌گذرانند. پیمانکاران نگران اثرات گرما بر سلامتی کارگران و احتمالا اشتباهات پرهزینه در میان گرما هستند به همین دلیل کارگران زمان بیشتری برای اتمام کار صرف می‌کنند. این مشکل در بسیاری از صنایع زمانی اتفاق می‌افتد که دمای هوا غیرقابل تحمل و کار در فضای باز خطرناک است.

سولومون هسیانگ، استاد سیاست عمومی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی گفت: با گرما همه جنبه‌های اقتصاد کند می‌شوند، گرما می‌تواند منجر به حوادث بیشتر در محل کار شود. همچنین می‌تواند هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را افزایش، شبکه برق را تحت فشار، عملکرد محصول را کاهش دهد و تولید کلی اقتصادی را نزولی کند.

او گفت: چالش واقعی با این نوع کاهش سرعت این است که ما معمولا درک نمی‌کنیم که دوباره به عقب برمی‌گردیم.

هسیانگ بیان کرد که پس از موج گرما، اقتصاد می‌تواند به سطح اولیه بهره‌وری خود بازگردد، اما ما اغلب آنچه را که در زمان گرما از دست داده‌ایم، جبران نمی‌کنیم و با امواج گرمای شدیدتر و مکرر با گرم شدن آب‌وهوا، این مورد می‌تواند تأثیری ماندگار بر اقتصاد داشته باشد.

موج‌های گرمای بسیار اندک نیز می‌تواند این تاثیر بسیار بزرگ را بر عملکرد کلی اقتصادی در بلندمدت داشته باشد.

ما در حال حاضر آن را مشاهده می‌کنیم و بر اساس نتایج تحقیقات کالج دارتموث، افزایش امواج گرما ناشی از تغییرات آب‌وهوایی حداقل ۱۶ تریلیون دلار را از تولید ناخالص داخلی جهانی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۳ را از بین برده است.

جاستین مانکین، پروفسور دارتموث و یکی از محققان این تحقیق گفت که دولت‌ها و کسب‌وکارها با نصب تهویه مطبوع در انبارها و مدارس هشدارها را قبل از موج گرما و کاهش ساعات کاری در صورت لزوم، سازگار می‌کنند، بنابراین، شما باید این هزینه بهره‌وری اقتصادی از دست رفته را در مقابل هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌های سازگاری بسنجید.

به‌طور کلی، این سرمایه‌گذاری‌ها معمولا ارزان‌تر از زیان‌های اقتصادی ناشی از گرما هستند.

منبع: اکونومی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.